Mersul pe jos și moartea

Imagini pentru mersul pe josO informație demnă de a fi reținută și aplicată: Cât de repede merge Omul Cu Coasa ? Mulți oameni ar putea evita întâlnirea prematură cu Cosașul, dacă ar merge suficient de repede! Acesta este rezultatul unui studiu recent, australian. Mai mult, studiul a evaluat viteza neașteptat de mică a Cosașului. Cei care merg chiar și puțin mai repede, pot menține un avans decisiv asupra lui.

Cercetătorii australieni au măsurat, sistematic, viteza de deplasare a 1700 bărbați, în vârstă de cca 70 de ani, timp de 5 ani. Viteza lor medie a fost de doar 3 km/h. În această perioadă, au decedat 266 bărbați.

Acei bărbați care au avut o viteză de peste 3 km/h, au avut un risc de deces cu 35% mai redus decât media. Pe cei care au avut peste 5 km/h, Cosașul nu i-a mai putut ajunge! Printre cei decedați, nu a fost nici măcar unul singur care a avut o viteză medie de peste 5 km/h.

Și alte studii documentează clar relația între viteza de mers și rata de mortalitate. Acei oameni în vârstă care practică, cu măsură, sportul și mișcarea își măresc cu 700% șansele de a avea o bătrânețe săracă în boli. Nu este prea târziu nici pentru cei care încep să facă mișcare doar la bătrânețe. Sportul cel mai sănătos la bătrânețe este și cel mai nespectaculos: mersul în ritm vioi!

Deși solicită inima relativ puțin, mersul vioi este una dintre cele mai bune metode de a antrena sistemul circulator și de a reduce riscul de accident cardio-vascular, dovedindu-se superior altor sporturi, ca jogging sau vâslit. În plus, mersul cruță articulațiile și are un potențial de accidentare redus. Secretul eficienței excepționale a mersului vioi se explică prin faptul că niciun alt sport nu activează atâția mușchi. La ciclism sunt antrenați 35% din mușchi, la jogging – 70%, dar la mers sunt implicați 90%.

Completare la cele afirmate mai sus: Toată suprafața pământului este străbătută, de-a lungul și de-a latul, de niște benzi energetice – denumite Radiații Hartman. Plimbându-ne pe jos, intersectăm aceste benzi energetice și ne încărcăm cu energie. Condiția, pentru ca să beneficiem de această energie, este de a avea o viteză de deplasare mai mare de 3 km/h și să facem zilnic minim 6.000 de pași.

(Wie schnell geht der Sensenmann?- Barbara RICHARDS)

        Așadar, mersul pe jos  , în ritm alert , este cel mai sănătos mod de a face mișcare și de a te menține  sănătos. Este plimbare „fără bani” , iar în timpul mersului  ai posibilitatea să-ți mai „speli” gândurile și să-ți faci ordine în ele. Ș-apoi cu cei 6000 de pași făcuți zilnic  ne putem păstra avansul față de Omul cu Coasa , fără a apela la fel și fel de  săli de sport .

Ne trebuie doar puțin timp și multă ambiție. Rămâne întrebarea : Tu cât timp mergi pe jos ?

Imagini pentru mersul pe jos

12 comentarii la articolul “Mersul pe jos și moartea

  1. Bănuiam eu că ne găsește mai repede moartea dacă stăm prea mult într-un loc, chiar dacă închidem bine ușa sau ne mutăm deseori. Tot în mișcarea continuă e salvarea! 🙂
    Sănătate, voie bună și o ploaie sănătoasă îți doresc, vecine!

  2. Foarte interesant articolul, dar e ceva ce m-a bagat in ceață… Eu stiam de o Doamna cu Coasa, dar acum a aparut si Domnul cu Coasa? Deci sunt doi? Asta m-a ingrozit de tot, si am hotarat ca de astazi sa merg de doua ori mai repede, cam cu 10 km/ora, doar ca sa fiu sigur…🙂

Lasă un comentariu