Alunele și curiozitățile lor. Dacă nu știați , aflați acum…

Alun, cum se planteaza, ingrijirea plantatiei, fertilizare si recoltare, taieri1.ALUNELE ajuta la reducerea nivelurilor de colesterol. Este motivul pentru care consumul alunelor de padure este recomandat persoanelor care sufera de diabet. In plus, aceste alune ajuta la imbunatatirea intolerantei la glucoza si sunt benefice pentru lupta impotriva diabetului.

2.Imbunatatesc functia creierului .Compozitia alunelor de padure consta in numeroase elemente care pot imbunatati functia creierului si functia cognitiva si ajuta la prevenirea aparitiei bolilor degenerative la o varsta inaintata.

3.Alunele de pădure contribuie la întărirea sistemului imunitar  . Ele conțin multe vitamine și minerale care acționează în rol de antioxidanți puternici. Antioxidanții au o funcție foarte importantă în potolirea ”foamei de lup” a radicalilor liberi, substanțe care sunt considerate a fi responsabile pentru îmbătrânirea prematură și agravarea riscurilor de îmbolnăvire de diverse boli, ajutând astfel la prevenirea unor boli grave precum cancerul sau bolile de inimă. Alunele de pădure sunt  o sursă excelentă de vitamina E, care contribuie în lupta împotriva inflamațiilor și a proceselor cauzatoare de îmbătrânire. Citeste mai mult

Sfecla roșie și curiozitățile ei. Dacă nu știați , aflați acum…

Sfecla rosie Romania | Carrefour Romania1.Sfecla roşie conţine betaină, substanţă folosită pentru tratarea depresiei, şi triptofan, pe care îl întâlnim și în ciocolată, și care este cunoscut pentru faptul că induce o stare de bine.

2.Sucul de sfeclă roşie, pe lângă beneficiile aduse organismului, este şi un aliat redutabil în boli grave, precum cancerul, precum şi în ameliorarea efectelor chimioterapiei şi radioterapiei, spun specialiştii. Citeste mai mult

Suntem ceea ce mâncăm, suntem ceea ce gândim !

suntemn„Există un moment în viață, când scurgerea timpului începe să doară continuu. Această stare de disconfort mental apare în jurul vârstei de 60 de ani, când conștientizezi amarnic fenomenul îmbătrânirii, și trecerea ființei prin timp.”
(Walter S.)

Cu siguranță cu toții ne dorim să trăim sănătoși , să ne meargă mai bine,  dar oare câți dintre noi facem ceea ce trebuie și când trebuie pentru a ne păstra sănătatea. Am găsit pe internet reflecțiile unui reputat oncolog brazilian-Drauzio Varella, puse pe hârtie în doar 30 de minute,  care merită (re)citite atât de cei trecuți de frumoasa vârstă de 60 de ani, , dar mai ales de cei încă tineri și foarte tineri, totul pentru a trage oareceva concluzii corecte despre  cum să ne păstrăm sănătatea.

„DEFINIȚII:

  1. Vârsta a Treia începe oficial la 60 de ani şi se presupune că se termină la 80, dar nu este un consens.
  2. Vârsta a Patra sau Bătrâneţea începe la 80 de ani şi se termina la 90.
  3. Longevitatea începe la 90 şi se termină când mori.

Citeste mai mult

Mierea și curiozitățile ei. Dacă nu știați , aflați acum…

Mierea de albine beneficii curiozități sănătate vitamine apicultura1.Mierea este un important antioxidant, nu contine grasimi si nu afecteaza nivelul de colesterol din corp. Trebuie sa stii ca, in general, mierea mai inchisa la culoare si cea cu un continut mai mare de apa sunt mai bogate in antioxidanti. De asemenea, mierea este un aliment foarte sanatos, avand un indice glicemic foarte bun, ceea ce inseamna ca zaharul continut de miere este absorbit gradual de corp.

2.Mierea poate inlocui cu succes medicamentele antitusive. Poate trata mult mai bine tusea in unele situatii, comparativ cu medicamentele antitusive recomandate. Asta arata si un studiu realizat la Universitatea din Pennsylvania, fiind cunoscute proprietatile antimicrobiene, anti-inflamatoare si antioxidante ale mierii. Citeste mai mult

Roșiile și curiozitățile lor. Dacă nu știați , aflați acum…

Cele mai gustoase soiuri de rosii: Top realizat de producatori

 

1.Roşia este un  puternic combatant pentru cancer în general, însă aceasta oferă o sursă de protecţie în mod deosebit pentru colon şi pancreas.  De asemenea, fiind o sursă importantă de fibre, ajuta la reglarea nivelurilor se zahăr şi colesterol din sânge.

2.Roşiile sunt importante surse de licopen, un antioxidant cu efecte benefice pentru sănătatea inimii şi  în prevenţia şi tratarea cancerului. Tomatele gătite sunt chiar mai sănătoase, deoarece creşte cantitatea de licopen care poate fi asimilată de corp, împreună cu activitatea antioxidantă per ansamblu (conform unui studiu publicat în Journal of  Agriculture and Food Chemistry) Citeste mai mult